fredag 4 december 2009

Den största äran

Det största som kan hända en människa, förutom att få barn eller göra en sketch i Cirkus Möller, måste väl ändå va att få något uppkallat efter sig. Då förstår ni kanske hur hedrad och glad jag blev när Marja och Evelyn berättade att deras katt i Stockholm heter Fritte Fritzson. Tårarna ville liksom inte sluta rinna. Jag förstår naturligtvis att det är lite roligt också, det är ett lite knasigt namn och så. Men det bortser jag ifrån. Och visar några bilder på det lilla underverket:


Har ni ingen större frukt?


Släpp ner mig! Jag är väl inget läppstift, heller.


Lägger en kabel...


"Busfrö"

4 kommentarer:

standuplars sa...

Vad Fritte är söt!

Marja sa...

Mycket söt. Namnet passar utmärkt, men i vissa fall måste vi vara nogranna med att specificera om det är djuret eller människan Fritte Fritzson vi talar om.
Det blir så lätt fel och vi vill absolut inte att det skall uppstå missförstånd som påverkar din karriär negativt.

Hellre rubriker som FRITTE FRITSZON ÄR SÅ SÖT. Expertis: Han är som ett vykort. Än FRITTE FRITZON ÄR INTE RUMSREN, Evelyn Mok i chock: vi får stänga om oss om natten.

Hur som helst är det en solklar hyllning till dig.
Mvh Marja. Fritte Fritzson (djuret) hälsar (tror jag).

Marja sa...

Kul att jag kan stava ditt namn på så många olika sätt. Thinking outside the box.

Fritte Fritzson sa...

Allt utanför lådan är fel, då luktar det illa! Hälsa det till Fritte Fritzson!