torsdag 26 november 2009

The Tivoli

Hej blogg!

Igår var jag så kallad supportkomiker på The Tivoli i Helsingborg. Martin Svensson var konferencier och var väldigt rolig. Sen körde jag 25 minuter och hade försökt byta ut material från när jag var i Helsingborg i somras. Jag ger mig själv betyget 3+. Jag levererade och folk skrattade, men jag fick det inte riktigt lokalen att självsvänga. Borde pratat mer med publiken, varit här och nu. Nåja, det kom faktiskt fram ett par efteråt och tackade mig, så helt under isen var det inte. I andra halvleken visade Mårten Andersson vad spelglädje innebär. Det märktes verkligen att han var glad över att va i Helsingborg. Bra energi i 45 minuter och några riktigt roliga publiksnack. Brände sen hem till Malmö, hämtade Texas och myste lite i hemmets lugna.

Tack till The Tivoli för fint mottagande (som vanligt). Ställlet är helt klart på topp-5 listan över bästa totalupplevelse för ståuppkomiker.

Inga kommentarer: