fredag 27 november 2009

Robinsinspelningen igår

Oväntade händelser = roligt för publikuppvärmaren. Igår var det som vanligt Robinsinspelning. Publiken var inte direkt lättstartad. Det är svårt att veta varför det blir så, men när man går in med bra energi i början och får spridda skratt på säkert material så känns det lite saggigt. Men det var bara att köra på i ett jävulstempo och sakta men säkert fick jag igång publiken. När jag lämnade över till Robin var det bra stämning och inspelningen gick igång. Men precis när Robin skulle börja med sin monolog dog promptern. Så Fritte fick in och köra lite mer standup innan problemet var åtgärdat. Sändningen gick igång igen och flöt på bra tills det blev nått fel med uppspelningen av bandat material. Så jag gick in igen och körde på ett bra tag. Letade i huvudet efter material att köra och plockade fram saker jag absolut inte kört på ett tag och aldrig på en Robinsinspelning. Det funkade i alla fall, folk var glada och inspelningen gick igång igen. Sen blev det en kanoninspelning med roliga inslag och med Dregen och Kim Anderzon som gäster. Bägge var toppen i intervjufåtöljerna och Kim var verkligen helt förtjusande. Det är nått visst med äldre kvinnor...

Tills programmet sänds bjuder jag på en sketch från tidigare i säsongen. Det här var första gången jag jobbade med Åke och jag gillar verkligen honom och sättet vi spelar in på. En metodik jag inte kommer att avslöja.

Inga kommentarer: