fredag 27 november 2009

Recensioner

Magnus Betnér för ett intressant resonemang om recensioner på sin blogg. Hans tes är att lokaltidningarna skriver så dåliga recensioner att han inte har nån lust att ge dom fribiljetter till sin föreställning "Livets ord". Jag har viss förståelse för det där. Vad är väl en recension egentligen? Själv är jag i rakt motsatt läge. Jag hade verkligen inte blivit ledsen för en recension, men under mina tre år som ståuppare har jag blivit recenserad NOLL gånger. Storstadspressen recenserar ju inte vanliga ståuppkvällar, men landsortspressen är ju rätt ofta på ståupp. Men aldrig när jag är där. Jag har uppträtt i Helsingborg, Kalmar, Kristianstad, Jönköping, Falkenberg, Arvika, Hässleholm och på många andra ställen, men alltså inte på drygt tre år lyckats pricka in en recensent. Det spelar ju egentligen ingen roll, men det känns som om alla andra som hållit på lika länge fått ett antal recensioner. Men så fort jag får min första recension och den är negativ så kommer jag säkert anamma Betnérs linje, att alla recensenter bara levererar skit. Jag kan lika gärna säga det nu så är det gjort.

Inga kommentarer: