söndag 22 november 2009

Oslipat 18/11 2009

Oslipat i onsdags var en kanonkväll som jag inte fick uppleva på plats, men förhoppningsvis i januari i P3. Sveriges radio var nämligen där och spelade in kalaset. Tanken är att sända det som en test på om ståupp kan va nått att sända i radio nästa år. Hoppas det. Jag gillar ord, och om man gör det så tror man också på radiomediet. Vissa hävdar att ståupp bara till hälften är ord och till hälften hur man levererar dom och hur det ser ut. Jag hävdar att det förmodligen är sant, men om dom som lever på hur dom levererar och hur dom ser ut skulle anstränga sig lite mer med sina ord så skulle dom också bli mycket bättre.

Jag hann i alla fall med att köra några minuter i början av föreställningen innan jag hastade vidare till en showrepetition. Såg också Marcus vara rolig som konferencier och Tora Larsson göra ännu ett bra gigg.

Inga kommentarer: