söndag 29 november 2009

Norra brunn lördag 28 november 2009

Lördagens föreställning var en raket som lyfte gradvis. Jag inledde precis som på fredagen med en kvart och gjorde det bra, även om jag fick kämpa mer. Det var fullpackat med folk (Gardell-effekt?) men det kändes som om publiken närmast scenen var lite mer avvaktande och folk i baren var mer på. Jag lämnade över till Lasse Karlsson som som vanligt var rolig även om han också fick kämpa lite för att få det att svänga. Efter pausen gick jag upp igen och körde ett par skämt innan jag skickade på Ahmed Berhan, som körde en femma som var pure energy. Sen gick Gardell upp och levererade en 25:a som var minst lika energifull och han fick hela salongen att koka. Så summa summarum en riktigt bra kväll (igen).

Efteråt åkte jag, Ahmed och Berhad Rouzbeh med Gardell till RAW på Göta Lejon, där vi fick se andra akten där Jonas körde ungefär samma material som på Norra brunn och där Tom Rodhes gjorde sin första sejour i Sverige. Tom var väldigt stabil på scenen och har en skön stil, men det kändes inte som världsklass. Vet inte vad det är som gör det där lilla extra, men visste jag det hade jag kanske applicerat det på mig själv. Efteråt lite mingel med Mårten Andersson, Robin Paulsson, Özz Nûjen, Marika Carlsson, Messiah Hallberg och ovanstående. Om ni undrar varför jag skriver ut hela namnen? För att få fler träffar naturligtvis. Fåfängans fyrverkeri.

Inga kommentarer: