lördag 10 oktober 2009

Herrsällskap

Giggade igår för ett herrsällskap på Stadshuset. Round table heter sällskapet och är ett slags Rotary för folk upp till fyrtio år. Folk från halva Skåne var samlade för middag och skoj. Jag öppnade med skämtet: "Som jag förstår är det här ett sällskap som ska främja vänskapen mellan unga män, som man sa när ni grundades 1927, eller som man säger idag, bastuklubb".

De skrattade. Jag tyckte det var skönt. Sen körde jag en dryg halvtimmes material där jag fick med det mesta. Föreställningen inkluderade också en riktig uppblåsbar docka och en överförfriskad skäggig kille från Landskrona som la sig i ungefär allt jag sa, men på ett rätt charmigt sätt. Vi hade faktiskt rätt kul ihop hela gänget. Det enda jag ångrar är att jag inte tog en bild med mig själv, dockan och Landskronakillen i bar överkropp. Den bilden hade på något sätt symboliserat kvällen. Mental notering: Var lite mer i stunden och ta bilder när du uppträder.

Sen blev det två Urquell med Jesper Meijling på Tempo. Väldigt trevligt och uppslag till åtminstone två nya rutiner.

En annan docka


En annan kille

Inga kommentarer: