fredag 9 oktober 2009

Dålig men bra

Igår var det Robinsinspelning igen. Jag var dålig men bra som uppvärmare. Jag var inte riktigt på tårna, kände mig trött och hade en tiondels sekunds fördröjning på allt jag sa. Då blir det sällan riktigt svängigt. Samtidigt var publiken lite reserverad. Om jag skulle forska på något så skulle det nog vara det: Hur olika publiksammansättningar kan skapa så helt olika förutsättningar. Den här publiken såg exakt likadan ut som publiken på premiärprogrammet. Men det kändes inte likadant. Skumt.

Nu undrar ni förstås, vad menar han med dålig men bra. Jo, för när jag märkte att det inte svängde så mycket med ren standup så tog jag till dom gamla vanliga grejerna, tjoade och tjimmade lite, bad dom skrika högt och applådera. Dom grejerna. Dessutom blev det en rätt lång fördröjning innan allt kom igång eftersom Pablo Francisco var försenad vilket föranledde mig att plocka fram gamla grejer jag inte trodde jag skulle höra mig själv köra där och då.

Programmet tror jag blir roligt. Rachel Molin, som också var gäst, och Pablo gjorde det mycket bra och Robin var också på tårna.

Inga kommentarer: