lördag 3 oktober 2009

Bajsnödigt

Bilen packades med Simon Svensson, Cecilia Ramstedt och undertecknad. Sen åkte vi till Göteborg och skojade på Bajsnödigt. Första akten blev väldigt speciell. Först inledde Stefan och Arvid på sitt oefterhärmliga sätt. Sen gick Martin Krantz upp och började så smått bygga upp stämningen när en VÄLDIGT överförfriskad man började lägga sig i. Det var inte bara det vanliga fylleskrålandet, utan också fraser som "ein reich, ein folk". Det kändes direkt som om det höll på att gå galet, så jag snackade med en av bartendrarna och tillsammans fick vi mannen att gå ut. Efter Martin körde Riku Kopponen trolleri och han var väldigt duktig. Men jag vet inte om det var där han skulle trolla. Jag förstår inte riktigt varför just ståupp och trolleri på nått sätt har klumpats ihop. Det är ju nästan aldrig så att nån går upp och gör trick med en fotboll mitt i en ståuppkväll. Min åsikt är den här: Antingen kör man rena ståuppkvällar. Eller också kör man varieté där alla olika konstformer kan samsas under ett generöst paraply.

Nåväl, efter denna något annorlunda inledning var det dags för mig att avsluta första halvan. Jag tror att de röriga premisserna fick mig på tårna. Jag hade väldigt kul på scenen och inledde med lite snack om omständigheterna, samt att mitt namn i en annons i GP var större än Stefan Ljungkvists namn i en intilliggande annons. Testade också ett nytt slut på en rutin som handlar om generationsöverskridande kärlek. Klev av efter en väldigt kul tolva och deklamerade paus.

Sen skojade Jonatan Unge, Cecilia och Simon med den äran. Särskilt kul var det att se Simons nya grejer. Gallerixrutinen - comedy gold! Hemresans crescendo var väl när vi stannade på Eurostop i Halmstad och upptäckte att den nattöppna Statoilmacken var ett slags hangoutställe för traktens motorburna ungdom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du var jätterolig att lyssna på, det lär bli fler gånger!

Fritte Fritzson sa...

Tack! Vi ses i götet då.

jacobsteel sa...

bra att du gilla sättningen av namnet, man pillade nån minut med kerning etc... ;)