tisdag 27 oktober 2009

50 roliga moment på nätet #50

Ok, nu sjösätter vi den här skutan. Jag kommer fram till jul att publicera 50 roliga humormoment på internet. Reglerna är enkla. Jag kommer inte att visa några ofrivilliga dråpligheter, som bäbisar som ramlar, hundar som äter upp bäbisar eller liknande. Bara rörligt material där människor så att säga har haft humorn i beräkning. Det kan alltså handla om sketcher, ståupp, ihopklippta samplingar. De flesta av dessa har ni säkert sett redan, men repetition är som bekant inte bara kunskapens moder utan också humorns styvfarsa.

Först ut är en sjukt bra ihopklippning av Ernie och Bert från Sesam och M.O.Ps gamla Ante Up. Nätet svämmar ju över av den här sortens samplingar, men det här är en av de mest välgjorda. Och en av de roligaste!



Lämna gärna förslag på vilka klipp ni tycker skulle platsa på listan!

3 kommentarer:

Ola Söderholm sa...

Bra initiativ. Jag har aldrig förstått varför människor gillar ofrivilliga dråpligheter så mycket.

Ola Söderholm sa...

Nu har jag tittat på klippet. Jag har aldrig förstått varför människor gillar den där sortens samplingar heller. Jaja, det kommer kanske roligare klipp sen.

Fritte Fritzson sa...

Haha. Det kommer något för alla smakriktningar, jag lovar!