lördag 19 september 2009

Norra Brunn fredag

Åkte upp till Stockholm igår med mina föräldrar och Texas. Blev avsläppt i Skärholmen eftersom min pappa tyckte det verkade bökigt att åka inom tullarna och behöva betala trängselavgift. Istället hamnade vi i ett gigantiskt parkeringshus i Skärmholmens centrum där de tvingades betala parkeringsavgift för att åka ut. Om jag här skulle skriva att snålheten bedrar visheten så skulle det vara för att det var sant.

Jag botaniserade lite i Skärholmens centrum som har exakt samma butiksutbud som alla andra förortsgallerior. Köpte en batteridriven rakhyvel med fem blad (fattar ni, fem blad!) och en hudkräm. Sen tog jag tunnelbanan in till stan, fikade på Kulturhuset och släntrade upp till Norra Brunn. Fick genast ett lamm med potatiskaka som gjorde mig glad ända in i själen. Sen droppade övriga komiker in. Det var Robin Paulsson, Nour el-Refai och Tobias Persson. Tomas Petersson dök också upp med sin tjej och skulle bara ha en vanlig "kolla på standupkväll".

NI SOM INTE INTRESSERAR ER FÖR DETALJERADE BESKRIVNINGAR AV HUR KVÄLLEN VAR KAN SLUTA LÄSA HÄR.

Jag körde ett set i varje akt, det första en kvart och den andra en dryg femma. Lokalen dominerades fullständigt av en stor IT-firma från Eskilstuna, så det blev endel publiksnack med dom. Dels om att IT-människor nästan aldrig kan förklara vad de gör och dels endel om att en av tjejerna i sällskapet hade legat med nån i Kent.

Skojade också lite med två gotlänningar längst fram som också fick bli lite av en återkommande återkoppling under kvällen. Jag tycker jag gjorde det helt ok. Det blev bra stämning direkt även om första akten var lite trevande. Jag skulle vilja påstå att jag är värd en femma i betyg för politisk övertygelse och mod, en 3,5:a för närvaro och en fyra för energi.

Robin Paulsson avslutade sen första akten med bravur. I andra körde jag vidare med lite publiksnack och några skämt och jag tyckte nog att det högg ännu bättre än i första. Sen bjöd Nour på några minuters skrattfest innan Tobias rutinerat sydde ihop kvällen. En väldigt bra kväll på Brunnen. Sen om det gungade eller skakade, det får ni fråga Martin Svensson om. Han har hela den komiska richterskalan på sitt kontor.

NI SOM INTRESSERAR ER FÖR DETALJERADE BESKRIVNINGAR AV HUR KVÄLLEN VAR KAN SLUTA LÄSA HÄR.

2 kommentarer:

Martin Svensson sa...

Det kanske "rockade fet hästballe"?

Fritte Fritzson sa...

Det var den formuleringen jag letade efter.