måndag 21 september 2009

Masochism igen

Varför utsätter man sig för det här? Varför går man till en arena och ser sitt lag göra ännu en krampaktig insats? Varför tror och hoppas man på ett lag som gjort typ två mål på hela säsongen? Jag vet inte. Men nu är det dags igen. 19.00 på Swedbank stadion tar vi emot Elfsborg. Ska faktiskt bli skoj. Jag har inga förväntningar och Elfsborg är ett bättre lag för tillfället, så allt annat än en förlust är en gåva från gudarna. Men efter fyra års kräftgång så vet jag om inte annat hur det känns att hålla på Norrköping eller Tottenham.

2 kommentarer:

LBO (Sköld) sa...

Tottenham nämnde du bara för att få en kommentar från mig. Och det nöjet Fritte, det ska jag faan inte ge dig!

Fritte Fritzson sa...

Hehe. Roligt Johan. Ja, Spurs var ett lockbete direkt riktat mot lbo. Såhär i efterhand kan jag bara ödmjukt nämna att det kanske var allsvenskans bästa anfallsspel på hela säsongen. Alla lag. 5-0 mot ett Elfsborg som köpte korv. Fantastisk stämning på stadion. Sen var jag naturligtvis tvungen att se alla målen i fotbollskväll också.