måndag 7 september 2009

För en vecka sen

Nu när proppen så att säga har gått ur mig efter Andreas Lundstedt-incidenten så kan jag lika gärna skriva om det jag inte orkade under den svåra tiden. Förra söndagen, dvs 30 augusti skojade jag tillsammans med Jesper Rönndahl och Marcus Johansson på Boulevardteatern som en del av Stockholm Comedy Festival. Janne Westerlund var festivalens värd och konferencier på teatern hela helgen och gjorde ett alldeles lysande jobb. Både bakom scenen (gräddtårta och fin stämning) och på scenen var han briljant.

Jesper skojade först och det var väldigt mycket nytt material, men eftersom Jesper är Jesper Rönndahl så gick han i land med det väldigt bra. Sen körde Marcus ett hopkok av det material han jobbat fram under sommaren, mest om genusfrågor. Det var intressant att se det ihoptejpat till en akt, och jag hoppas att jag får se materialet dansa vidare i höst.

Sen fick jag det stora nöjet att sy ihop kvällen, eftersom vi var sista akten ut. Och jag måste säga att jag gjorde det med den äran. Salongen var kanske halvfull, dvs ca 100 personer, men de 100 var betydligt mer på hugget än sist vi var på Boulevardteatern då det var dubbelt så många i publiken. Jag körde en blandning av gammalt och nytt för sommaren och hade väldigt roligt på scenen. Det blev en värdig avslutning på festivalhelgen, eftersom jag hoppade över efterfesten till förmån för nattmacka med föräldrarna i Knivsta.

Inga kommentarer: