söndag 27 september 2009

Barcelona

Befinner mig i Barcelona. Hade jag varit Johan Rheborg hade jag visat ett par svartvita foton nu pa bedagade gatflickor i kvallsljus. Men jag ar ju ingen Rheborg. Har bott pa ett skabbigt 23-eurospensionat pa C. Hospital. Sett Billie the Vision tva ganger, en valdigt intim promotionspelning pa skivbolaget och en galen spelning pa gatan infor tusentals fans. Galet var namnet. Jag har festat med valda delar av Billie - mest Gustaf och John, samt umgatts med mina gamla vanner Xisca och Vicky. Jag har battrat pa solbrannan i Barceloneta, nastan last ut en Hakan Nesserdeckare och vandrat dessa gator fram och tillbaka. Barcelona ar sig likt, fast anda inte. Jag bodde har 1996-97. Sen har jag kommit tillbaka 2001, 2003 och 2005 och nu 2009. Jag alskar det lika mycket som da, det ar nagot med luften nar man kommer in i stan. Det jag inte alskar ar att en ol inte kostar 10 kr langre utan 25. Jag aterkommer med bilder och fler reflektioner.

Semesterkramar fran Fritte

Inga kommentarer: