söndag 30 augusti 2009

Stockholm Comedy Festival - lördag

Jag och Marcus var konferencierer på festivalen igår. Programpunkten hette Nour El-Refai och Oslipat och innehöll förutom Nour också Emma Knyckare, Marja Nyberg, Cecilia Ramstedt, Josefin Johansson och Sandra Ilar. Föreställningen var på Kägelbanan och det var en fin stämning hela vägen. Alla komikerna på tårna och Nour, som jag också såg i Arvika var toppen.

Efter allt skoj minglade vi på takterrassen på Södra teatern med gräddan av Sveriges komiker. sen såg vi en föreställning med Schyffert, Babben, Veronica Mosey [US], Jessica Kirson [US] och Bill Burr [US]. Özz var konferencier och satte ribban direkt. Sen öppnade Schyffert (vet inte när det hände senast) och sen kom de andra komikerna som ett pärlband. Schyffert och Babben var lysande och Veronica Mosey var också väldigt rolig. Men behållningen var ändå Jessica Kirson. Hon var helt makalös. Med ett helt fantastiskt kroppsspråk och 1000 olika röster trollband hon en fullsatt södra teatern. Bill Burr, som kom efter henne hade det inte helt lätt. Även om det också kan ha spelat in att showen vid det laget hade pågått i en och en halv timme och att klockan var sen rent generellt.

Efter showen blev det mer mingel innan jag släntrade hem till hotellet (via McDonalds) för att sova min skönhetssömn.

Idag skojar jag med Marcus Johansson och Jesper Rönndahl under programpunkten "Best of Malmö". Om du är någonstans i närheten av Stockholm (och med det menar jag även Gävle och Västerås) så ska du komma och kolla!