fredag 7 augusti 2009

På besök

Jag har uttryckt min oreserverade kärlek till På besök innan. Och gör det igen. På besök är enda klubben just nu där det känns riktigt kul att köra. Jag har gjort rätt bra i från mig på scenen på sista tiden, men den där riktiga lyckokänslan har svårt att infinna sig. Men igår var det lika roligt som vanligt igen. Såg roliga grejer framförda av Högblom (konferencier), Kringlan, Johannes, Martin Svensson, Jörund, Erik, Jonatan och Freja. Alla var väldigt roliga, men litet extra plus till Jörund, som är het nu.

Sen stängde jag butiken med en tia som väl inte kan betraktas som tight, men som hade sina stunder. Allt var ju sprillans nytt, så det vore helt fucked up att inte va nöjd. Jag har (för den anale ståuppvännens skull) valt att dela in dessa minuter i tre delar:

Del 1. Skämt om det som hände i lokalen, om andra komiker och om lite av det som det hade pratats om under kvällen. Betyg 4+.

Del 2. Blandade nya skämt. Ett par grejer (danskar som försöker prata svenska i svensk radio och adopterade med roliga dialekter) kommer att utvecklas, resten förmodligen kasseras. Betyg 2+.

Del 3. Skämt och sång (med titeln Kvinnor blöder) om genusaspekter i T9. Betyg 4.

Sen drack jag lite öl, men var för trött för

Inga kommentarer: