måndag 24 augusti 2009

Norra Brunn

Jag och Marcus håller på med förberedelserna inför Svenska standupgalan på tisdag. Det kommer att bli sjukt kul. Något som också var kul var Norra Brunn i lördags. Det var Norra Brunns årliga festivalvecka som avslutades och det var kanonstämning. Marcus inledde och satte tonen direkt. Det skulle bli en skrattfest. Sen körde i tur och ordning Elina du Rietz, Karl-Axel Björnberg, Martin Lagos, Babben Larsson, Jesper Rönndahl, Berhad Rouzbeh, Henrik Elmér och jag. Ni läste rätt, jag fick den stora äran att avsluta kvällen, eftersom Lasse Nielsen som skulle ha kört inte var där på grund av något (missförstånd, sjukdom).

Jag hade gått och samlat lite under kvällen och lyssnat på vad de andra pratat om och försökte utnyttja det så mycket jag kunde. Körde en dryg tia med en hel del publiksnack. Roligast var nog snacket med ett helt gäng MUF:are precis framför scenen. Det var kanonkul på scenen och efterfesten var heller inget undantag. Först på NB och senare på lite olika ställen i minst två olika stadsdelar.

Så nu har jag toppat på Brunnen, nästa steg en utlandslansering?

Inga kommentarer: