torsdag 20 augusti 2009

I zonen!

Jag uppträdde på Tomas Högbloms projekt "Märkvärdig standup" på Malmöfestivalen ikväll. I gamla Café Barbros lokaler var det ett 50-tal som hade bänkat sig i värmen. Högblom var konferencier och var fullständigt lysande. Han har hela sommaren varit väldigt het just som konferencier och jag tror och hoppas att det kommer att märkas i hans standup också. Han har ju alltid haft bra texter och kört på i en ganska kompromisslös stil, men nu känns det som om konturerna har mjukats upp något i mötet med publiken. Ska bli spännande att se vad som händer i höst.

Sen skojade Johannes Finnlaugsson (Island), Evelyn Mok (Kina) och Jörund Larsen (Norge) innan jag gick på. Jag körde en dryg tia och var i den berömda zonen. Jag hade väldigt kul på scenen och lyckades få igång stället rätt bra. Bäst var nog när jag rappade till en tioårig kille bredvid scenen och när han gick ut (antagligen av sekundärskam)skrek jag "Who's the winner of this battle! Who's still on stage". Ni skulle vart där. Det var skönt att känna riktig glädje på scenen eftersom det var ett tag sedan. Nu ska trenden fortsätta ända fram till jul.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Äsch! Smickrare där... Du var heller inte så pjåkig.

jacobsteel sa...

damn, det låter ju som en helkväll!