tisdag 11 augusti 2009

Herrens vägar äro outgrundliga

Ibland skriver jag in en www-adress på måfå, bara för att se var jag hamnar. Idag skrev jag in domingo.se och där låg bara en liten banner mitt på sidan. Jag klickade och hamnade på Church of the Flying Spagetti Monster, en väldigt rolig drift med fenomenet intelligent design. Bland annat ett brev till staten Kansas skolstyrelse om att Church of the Flying Spagetti Monster borde erkännas vid sidan av evolutionen och intelligent design. Sprid budskapet.

Det som känns mest spooky är att jag hittade sidan av en ren slump. Eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Den var kul.I faderns, sonens och det heliga spagettimonstrets namn. Det finns mycket roligt, du har väl hört den om Ali Baba och de 40 gumparna?
vänligen, Eva-Marie

jonas sa...

det förvånar mig lite att du inte hade sett spagettimonstret tidigare, det uppmärksammades en del för ett par år sedan.

Att anhängarna kallas pastafarianer får mig att misstänka att ursprunget är göteborg.

Fritte Fritzson sa...

Undrar vilken stad som är Amerikas Göteborg? Vitsmässigt, alltså?