torsdag 23 juli 2009

Virvlande färd genom skånsk humorterräng

Onsdagen var ett logistiskt kraftprov. Först uppträdde jag på Dockan Comedy nere i Västra hamnen. Dockan är en toppenklubb, tycker jag. Väldigt blandad publik, men dom är f-n i mig med på noterna, och uppskattar också nyanser och lite smalare grejer. Eric Andersson var väldigt bra som konferencier och fick fart på kvällen direkt. Jag avslutade första halvlek med mestadels nytt material. Direkt efteråt var jag missnöjd, men efter att ha sett videon så får jag ändå ge mig själv godkänt. Publikkontakten var väldigt bra, men tekniskt sett var det rätt undermåligt, med ett par irriterande tekniska misstag.

Direkt från Dockan tog jag min välsmorda Cresent till Centralen och tog [regionbuss] Obs, läses som på Skånetrafikens talsvar, till Trelleborg. Kom lagom för att se andra delen av Sunny Comedy-turnén. Såg 2 minuter Özz, Karin Adelsköld, Hasse Brontén, David Batra och Måns Möller som konferencier. Alla var toppen, även om de hävdade att det varit ännu mer hallibaloo i Helsingborg på premiären. Men det var kanske inte i första hand för comedyn som jag kom till Trelle utan för att festa lite med gänget. Det var kanske mitt stora misstag, att tro att Trelle = fest. En onsdag i denna sydskånska metropol stänger nämligen sista stället klockan tolv. Det slutade med att ett lite halvtrött gäng komiker + DJn Stephen Simmonds satt på Restaurang Istanbul med ett stort gäng från Bandidos som enda sällskap. De bodde för övrigt på samma hotell som gänget också. Hade väl nån slags planeringshelg. Kickoff inför hösten-09 - Hur kan vi bli bättre?

Ja, det var väl inte mycket mer att göra än att gå och lägga sig. Världens sjystaste kille, Özz erbjöd mig att slagga på hans rum, medan han själv satt och uppdaterade sin Facebook hela natten. Nån slags fel är det ändå med honom. Jag skänger iväg en slängkyss till Sunny-gänget och hoppas att festen i Tylösand ikväll blir bättre. Något säger mig att den blir det...

Inga kommentarer: