söndag 19 juli 2009

Motala

Den oerhört upphausade miniturnén med mig, Marcus och Marja fortsatte under torsdagen till Motala. Vi hade bokat in oss på Källaren Comedy, som på sommaren kör i en underbar trädgård i Motalas gamla industrikvarter vid Strömmen. Folk i olika åldrar (nåja, över trettifem) åt av den fina fisk- och skaldjursbuffén (229 kr) och gjorde sig redo för lite STAND UP COMEDY. Emil Wirebro, som driver klubben, gjorde ett stabilt intryck som konferencier innan han skickade på mig. Jag körde en kvart och måste va nöjd med vad jag åstadkom. Det var bra skratt hela vägen och jag kunde också testa min rutin om sommarstäder (det är bara en omskrivning av att de är riktiga skitstäder på vintern. Har man nånsin hört - New York, det är en riktig sommarstad?).

Efter mig följde i tur och ordning en lokal kille som heter Danny (rolig), Palle Strömberg från Linköping (fullständigt koko-bello, fast på ett underbart sätt!), Marcus (som jag ger en femma), Marja (återigen både stabil och i stunden). Avslutade kvällen gjorde Fredrik T Olsson, som det var säkert ett och ett halvt år sen jag såg senast. Fredrik bjöd på en tight 35:a som imponerade mycket på mig. Framförallt att han har en tight 35:a helt utan under-bältetmaterial. Det imponerar på mig som själv känner att jag kör alldeles för mycket kuk och fitta just nu. Jag måste skriva mer clean material. Enda invändningen mot Fredriks akt är hans rutin om att kundvagnar på stormarknader drar snett. Det gör dom inte nuförtiden (detta var jag tvungen att säga enligt ett påskrivet kontrakt. Med djävulen).

Sen blev det öl och snack innan vi drog oss tillbaka med varsin deckare på hotellet.

Inga kommentarer: