söndag 19 juli 2009

Harrys i Falkenberg

Jag hatar Harrys. Speciellt efter det HÄR gigget. I onsdags var det dags igen. Erika Sjöwall hade bokat in mig, Marcus Johansson och Marja Nyberg på Harry's i Falkenberg. Det var rätt mycket folk där och Per-Olof Fahlborg hade ett styvt jobb som konferencier. Lite mer comedy-horeri från P-O:s sida hade kanske inte skadat. Med det menar jag applådtävlingar och andra publikfriande reseledargrejer. Men det var i alla fall roligt att P-O hade sin kanada-t-shirt på sig som han vann i den HÄR tävlingen.

Marcus gick sen upp och kämpade tappert mot väderkvarnarna. Med tanke på förutsättningarna gjorde Marcus ett fint gigg, liksom Erika som gick upp efter honom. Sen var det paus och efter det gjorde Marja ett fint gigg. Jag gick upp för att stänga kvällen och hade riktigt roligt. Publiken hade undan för undan tämjts av de andra väldigt duktiga komikerna och jag kunde så smått börja surfa. Fick in endel roliga publiksnack, speciellt med Anna, en kvinna i 45-årsåldern som skrattade åt precis allt och verkade ha fått i sig ugnefär 8 Jägermeisters. Jag kunde också gå på och dissa Harrys lite, och speciellt hur deras inredning med en massa obefogade murar överallt inte direkt passar till deras slogan "Där människor möter människor".

Efteråt körde vi i karavan hem till Erika i Skällinge, där vi festade på smågodis och rödvin. Jag somnade som en stock, men jag tror att de andra festade vidare, för jag kom upp lite tidigare morgonen efter. Då fick jag också förmånen att träffa delar av Erikas fina familj: Man, dotter och två hundar varav en var en två månaders retrievervalp. Så det var en liten högtidsstund där på gården innan vi for vidare mot Motala.

Inga kommentarer: