fredag 19 juni 2009

teveinspelning och fest

Igår, först medverkan i Anders och Måns nya teveserie. Jag kan inte säga så mycket om vad det handlar om, eftersom jag skrivit på ett kontrakt som hotar mig med skampåle, tjära och fjädrar om jag yppar något. Men det var kul att få va med i alla fall. Jag gjorde en väldigt liten roll som dessutom filmades från ungefär 10 meters håll, men håll utkik ungefär två tredjedelar in i avsnittet som handlar om när Måns och hans tjej bjuder hem några vänner på middag. Dramaguld!


Regissören.

Sen ringde Robin och berättade att han, Börén och Kringlan skulle till Debaser. Väl där upptäckte jag att Högblom och Åsa var där också, och lite senare var nog i stort sett alla där. Det blev öl, shots och karaoke i mängder. Drämde först till med "Wonderwall" tillsammans med Börén och lite senare blev det "Common People" och "The Long and Winding Road" inomhus. Roligaste festen på länge. Nu, packa inför midsommar på Österlen.


Bandet Robert Johnson and Punchdrunk, ett s.k. surfband från Solna. Jag har varit på två surfkonserter, en för tio år sedan också med danska Tremolo Beergut. Kringlan berättade då att han spelat tamburin med dom på en konsert. Respekt. Robert Johnson var något bättre i den smala surfkategorin än Tremolo, tycker jag. Det har nog mest med sättningen och personaget att göra. Gitarristen i RJ&P var en lite lönnfet rockabilly/svartrockskille, DJn hade skotskrutig tropikhjälm och percussionisten en slags mexikansk brottarmask. Charmigt är bara förnamnet.

Inga kommentarer: