söndag 28 juni 2009

Stapelfestivalen

Tomas Högblom fixade Roliga timmen på Stapelfestivalen i Västra hamnen. Tänk ungdomar på skateboard, punkare, anarkister och en och annan vanlig svenneunge. Jag gick upp först och skulle köra 10 minuter. Det blev tyvärr 15 (förlåt Tomas) men det var så förbannat kul. Jag kände mig absolut inte peppad på dan innan, men när jag väl kom på plats vände allt på en gång. Av min kvart var säkert hälften publiksnack. Jag älskar de här ungdomarna. Störiga, med stora egon, men också med hjärtat på rätta stället. När man får kommentarer som "Min morfar är en död nazist" av en tjej med spretigt hår och sminkad som The joker, då vet man att man har roligt.

Kristoffer Jonzon var husband och Tomas konferencier. Evelyn Mok, Ludde Samuelsson och Erik Börén skojade också. Efteråt tog vi varsin öl på Dockplats 16 och såg solen gå ner i havet (nåja, vi tänkte oss det).

1 kommentar:

Tomas sa...

Be inte om förlåtelse, du var toppen!
Jag funderar nästan på att ha någon slags temakväll som ska heta just "Min morfar är en död nazist", men har inte dragit upp riktlinjerna ännu.