tisdag 9 juni 2009

Rus!

I lördags uppträdde jag på NA (Anonyma Narkomaner) i Gullbranna utanför Laholm. De hade ett stort konvent och det var säkert 350 personer i publiken. Jag fick jobbet efter tips från Wahlbeck, som sagt att det var bra publik, så jag var egentligen inte särskilt orolig. Men ändå lite spänd på hur pass mycket de skulle skratta åt knarkrelaterat material. Det gjorde de. Mycket. Jag började med lite publiksnack och körde några knarkvitsar, bl.a. en om vad det är för likhet mellan en lat människa och en knarkare (bägge skjuter upp saker). Märkte direkt att de var med på noterna. Fick så kallat hugg. Sen blev det en 50 minuter lång seglats i comedyns allra roligaste skrymslen. Växlade friskt mellan material och improvisationer. Lätt ett av de roligaste giggen på länge. Efteråt kom till och med folk fram och kramade mig för att tacka för underhållningen. Skön bilfärd tillbaka med en kaffe i hampan och P4 i högtalarna. Tack NA och särskilt Skuggan för fint mottagande och en underbar upplevelse!

Inga kommentarer: