lördag 6 juni 2009

Jag sålde mig till politiken

Eftersom Schyffert värmde upp inför Mona Sahlin i fjol i Almedalen kände jag att jag kunde göra samma sak i Malmö. Miljöpartiet hade valmöte/fest i Folkets park och jag körde knappt 20 minuter innan Maria Ferm, Grön Ungdom och Maria Wetterstrand, språkrör. Kanske hälften av grejerna var nyskrivna, bl.a. om fördomar om miljöpartister och om varför man ska välja Miljöpartiet. Det var lite ostadigt väder, så den stora massan hade uteblivit, men det var kanske 50 personer utspridda på bänkar och gräsmattor. Det blev ett bra gigg. Jag hade väldigt kul på scenen och gillade att skriva lite politiskt material, som jag kanske får anledning att utveckla nån annan gång. Det vackraste som hände var att en liten kanin helt plötsligt sprang över gräset när Maria Wetterstrand pratade. Det kändes ungefär lika kongenialt som om en vit duva hade flugit ner och landat på Nelson Mandela. Gå och rösta imorgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej
Ja nu bär det av till röstlokalen. Sedan valvaka ikväll och de som blir gladast är de politiker som lyckas vinna plats i parlamentet och kan börja kvittera ut sin fetaste lön någonsin.De behöver inga komiker för att skratta, de skrattar hela vägen till banken.
vänligen, Eva-Marie

Maria Ferm sa...

Du var grym!

Fritte Fritzson sa...

Tack Maria. Det var du också! Och lycka till med den gröna politiken.

Anders Wallner sa...

Tack för insatsen i Folkets park! :)