onsdag 24 juni 2009



Imorse, när jag spelade rollen som simlärare alltså, hade jag på mig en blågul overall från Domus sport. Den gick jag sen omkring med hela dan. Jag kände mig märkligt avslappnad i den och undrade om den skulle sitta på hela kvällen. Då kom jag på att Sverige mötte Serbien i U21-EM här i Malmö. Jag åkte ner till Stadion på vinst och förlust och fick tag på en överprissatt biljett av en serb. "Jovan smart. Köpte biljetten billigt. Sålde dyrt. Pengar emellan". Men det var det värt. Det var fantastiskt stämning på plats. Matchen då? Jo, Waernblom och Svensson var fantastiska på mitten, Berg och Toivonen löpte och slet och Bajrami glänste på vänsterflanken. Nu tar vi England!

4 kommentarer:

johabbed sa...

Cyklade du omkring med en skylt där det stod "I want to buy a ticket"? För det såg jag nån som gjorde. I alla fall, grym match. Jag tycker vi ska hajpa upp den så mycket som möjligt för att få de som inte såg den på plats att känna sig som sämre människor. PS: Min biljett kostade 21 spänn.

Fritte Fritzson sa...

Då var min biljett ungefär en miljon procent dyrare än din. Men det var det värt. Nej, jag bara gick runt och frågade folk om de hade en biljett.

Hade gärna åkt till Göteborg på fredag och prövat samma sak, men ska gigga på Stapelfestivalen. Dyker du upp?

johabbed sa...

I Göteborg eller på Stapelfestivalen? Om du menar det förstnämnda så tror jag inte det. Om du menar det sistnämnda så är Stapelfestivalen väl mest till för skejtarkids som vill lyssna på tonårsobstinata punkband. Aka en festival för Simon Svensson.

Men kanske. Ståupp är ståupp och om det bara är soligt, så...

Fritte Fritzson sa...

haha, ja simon är ju gjuten. ses kanske då...