lördag 9 maj 2009

Norra Brunn 8/5 2009

Det var en fullpackad uppställning igår på Norra Brunn. Vi var hela fem komiker, tre i första och två i andra halvlek. Först körde Martin Lagos. Det var länge sedan jag såg honom och han har verkligen slipat till sitt material. Väldigt säker på scenen och bra skratt hela vägen. Sen var det jag och sist i första körde Micke Koppelman som också levererade bra. Efter paus körde Dominik Henzel som det också var ett bra tag sedan jag såg. Jag gillar verkligen hans ingång till comedyn och hans pundar och statyrutiner är verkligen roliga. Soran Ismail avslutade kvällen väldigt proffsigt. Jag har ju sett det mesta av hans material men gladdes åt lite mer om hockeyläger i Dalarna och konstiga talesätt.

Totalt sett var det en väldigt bra kväll med täta skratt genomgående, men utan att det blev de där skrattparoxysmerna när hela Brunnen vrider sig i plågor. Kvällen får en 4:a. Själv får jag 3+. Jag var säker, men gick tyvärr in direkt och skojade hårt om en tjej vilket gjorde att jag kanske inte framstod som så sympatisk. Det som var bra var att jag reparerade det snabbt och att jag försökte prata med publiken även om mina improvisationer inte satt som en smäck. Jag är även glad att jag testade min nya khat-rutin även om den inte är helt färdig. Ikväll, då jävlar. Marcus, som var på plats gav mig en trea utan plus, men när han fick höra att jag hade fått en kvart att köra och klockade in på 15.08 så höjde han också till 3+. Publiken märkte nog inte så mycket av allt detta och responsen i polisserierutinen var väldigt bra, så bra att jag inte fick spela färdigt den.

Efteråt taxi till Fredsgatan 12 där jag bl.a. träffade en gammal bekant från Malmö som kände nån där som på något mystiskt sätt skeppade ut gratis drinkar till oss. Kändes helt rätt.

2 kommentarer:

Kalle Lind sa...

Vad fan är WonkWonk?

Fritte Fritzson sa...

Talibs nya blogg