fredag 15 maj 2009

Jönköping

I onsdags var det premiär för en ny klubb, Joker Comedy Club, i Jönköping. Jesper Löfstedt heter killen som har den och det blev en toppenpremiär. Förutom Jesper som var konferencier uppträdde också Tomas Högblom, David Druid, Kim Johansson och Jag. Det blev en kanonkväll och alla komikerna var bra. Jesper hade fått dit rätt mycket folk, varav flertalet var i hans egen ålder, dvs i 20-årsåldern. Det var ju så klart toppen. De var verkligen på hugget och det kändes som om de fattade vad ståupp handlar om direkt. Mycket skratt och applåder blev det under kvällen.

Själv avslutade jag med en tight 25:a. Det var väldigt roligt att stå på scenen den här kvällen men improvisationerna var nog det som var allra roligast. Bakom scenen fanns en hylla med en massa typiska pubattiraljer, som böcker och statyer, som jag jobbade lite med och när så backdropen råkade falla ner mitt i mitt set började jag berätta om en relief som föreställde två fiskare som uppenbarade sig på väggen bakom. Och om det fina med reliefer eftersom även Täppas Fogelberg kan njuta av dem. Vem har sagt att pubinredningar inte är handikappanpassade!

Nu hoppas jag bara att Jesper fortsätter till hösten och att det blir många sköna kvällar på Sir Simons.

Du vet att du är på turné med David Druid när...


En tydlighet man kan sakna hos andra gatukök...


Du vet att du är på en proffsig klubb när körschemat är inplastat.

4 kommentarer:

Kim sa...

Det blev en kanonkväll och alla komikerna var bra.Tack ;)

Fritte Fritzson sa...

Tack för tacket.

Anonym sa...

Kan inte så proffsigt att just ditt namn blev felstavat...

När får vi se dig i Stockholm?

Hälsningar från huvudstaden

Fritte Fritzson sa...

Bra fråga. Komikaze den 16 juni och eventuellt någon gång i slutet av juli. Sen kommer det att bli tre-fyra gigg i slutet av augusti. Roliga grejer!