onsdag 27 maj 2009

HÄCK

Elin Nordén har en fantastiskt fin klubb uppe i Hässleholm. Nere i Statts källare mitt i stan ligger en intim lokal med låg takhöjd där det en gång i månaden bjuds på bra standup. Och Hässleholmsborna verkar hitta dit också. Igår var det nog ett hundratal i publiken. Elin började som konferencier och gick in med härlig energi. sen var det en kille från Kristianstad, Fredrik Ekdala, som jobbat med ståupp i många år, men inte alls giggat på klubbar. Det är lite roligt att det finns folk som hållit på så länge i en parallell verklighet, så att säga. Fredrik hade en väldigt bra scenperson, men lite väl långt mellan poängerna för att det riktigt skulle smattra i lokalen. Sen gick jag upp och körde 25 minuter. Jag gjorde ett helt ok gigg även om jag inte kände att jag var i zonen. Jag var lite seg och saknade den där snabbheten i huvudet som gör att improvisationerna sitter som en smäck. Små marginaler, som sagt, även om jag inte tror publiken märkte något. Efter pausen gick Mats Andersson upp och drog tre minuter med oneliners. Mats gjorde det riktigt bra, precis som på Oslipat senast. Sist ut var Pontus Enhörning som smög igång sin akt och sen bara ökade. Väldigt bra energi och roligt material om kulturer, t.ex indianer och vikingar. Pontus blev inklappad och körde lite extramaterial, som jag dock missade då jag sprang till mitt tåg. Lite trevligt ändå att åka X2000 från ett gigg och va framme i Malmö 45 minuter senare. Så skulle det alltid va.

2 kommentarer:

Ludvig sa...

Den lokalen är väldigt perfekt :)

徵信社 sa...

I love it! Very creative!That's actually really cool.
謝謝你的文章分享,請你有空到我

參觀,Thanks