torsdag 7 maj 2009

Garva

Gigget i måndags i Helsingborg var bara början på en vecka där det är tänkt att jag ska skoja lite varje dag. I tisdags var det dags för Garva på Harrys i Malmö. Mattias Olsson och Joe Eagan driver klubben som är en av två lite mer renodlade rookie/testanyttställena i stan. Jag kom först i pausen p.g.a. andra förpliktelser. Kringlan och Josefin hade bland andra kört i första halvleken och det hade gått bra även om publiken sades vara lite försiktig. Till min stora glädje gick de bägge hem liksom Jesper Rönndahl. Ingen mening att ha dem där hängandes. Andra halvan blev också rätt försiktig om än rolig. Jörund Larsen var väl den som fick upp stämningen bäst med sina säkra skämt och utmärkta timing. Sen var det meningen att jag skulle runda av. Hade 10-15 minuter och märkte efter en dryg tia att publiken började skruva på sig lite. Rundade således av efter 13 minuter och koncentrerade mig på öl istället.

Jag hade väldigt kul på scenen och tycker nog att jag fick igång stämningen rätt bra. Speciellt nöjd med en improvisation om en kille med en öl i varje hand som fastnade med gylfen i en tjejs hår, och vad som hände sen. Mina nya skämt om östeuropeiska turistfilmer och planeter som liknar jorden börjar också falla på plats. Kommer kanske lufta dem senare i veckan också.

Inga kommentarer: