måndag 11 maj 2009

Big ben

Körde 7 minuter på Big Ben igår. Meningen var att jag skulle avsluta kvällen, men jag var lite orolig över om jag skulle hinna med nattåget så jag anmälde mig frivilligt till att köra som nummer fyra istället. Nu kom inte de två första komikerna, så jag fick köra som nummer två. Tjejen innan mig (pinsamt, jag har glömt vad hon hette) gjorde det bra, så folk hade redan börjat skratta när jag kom upp + att Fredrik Andersson som vanligt var en väldigt bra konferencier. Jag körde mina nya grejer som jag håller på och slipar på och det var lite blandad respons. Det kan i och för sig ha att göra med att jag dissade publiken för att de inte läste dagstidningarna. Marcus sa det till mig idag, att jag verkade lite aggressiv första minuterna på Norra Brunn i fredags. Mmm, något att analysera, kanske? Hur som helst så var det kul att stå på scen och Esberitoxrutinen inklusive act-out är definitivt något jag kommer att jobba vidare med.

I övrigt var det ju bara trevligt att hänga med komikerna och snacka teknik. Somnade lycklig i en sexbäddskupé och vaknade (nästan) utsövd i Malmö.

3 kommentarer:

Ströbaek sa...

Kommer faktiskt inte heller ihåg vad tjejen innan dig hette...

Fritte Fritzson sa...

Hon kanske läser min blogg. Vad heter du?

Fritte Fritzson sa...

uppenbarligen inte...