lördag 16 maj 2009

Bås

Sista riktiga arbetsdagen på SVT igår. Jag har, som några av er kanske snappat upp, jobbat med ett program som heter Scoop hela våren. Det kan ni se HÄR.

För många år sen, när all information var magnetisk, kunde det hända att man på SVT behövde titta på ett inslag eller ett klipp i en så kallad videobandspelare. För detta ändamål iordningställdes ett antal små tittrum. Dessa ligger kvar där än idag.



Notera den urdruckna ölburken. Jag blir alltid lite ledsen när jag går förbi det där rummet. Det känns tragiskt på nått sätt. I höst är jag kanske tillbaka i det gamla bygget igen. Jag återkommer om detta.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Hmmm - det där rummet skulle (kompletterat med viss pappersprodukt) kunna vara någon helt annan stans. Men då kanske det skulle finnas ett myntinkast också...

Fritte Fritzson sa...

Lite det jag tänkte också...