måndag 6 april 2009

There and back again

Igår åkte jag till Emmaboda och underhöll på en elevrådskonferens anordnad av Sveriges elevråd svea. Det är en organisation som samlar elevråd från skolor i hela landet. Jag plockade upp hyrbilen - en sexväxlad VW som jag blivit uppgraderad till utan extra kostnad - och slängde mig ut på vägarna.

Väl framme konstaterade jag att förutsättningarna inte var perfekta. En stor gymnastikhall där man kunde välja mellan helt tänt i hela hallen eller släckt i halva hallen. Fick en fin presentation av Julia, en av arrangörerna och körde sen i ca 40 minuter. Hade fin fart hela tiden och pratade rätt mycket med publiken. Största utmaning: att det var ett gäng snett till vänster som skrattade mycket. Och med mycket menar jag skrattparoxysmer, spastiska ryckningar som jag på något sätt var tvungen att förhålla mig till. Det intressanta är att man inte riktigt vet om de skrattar med en eller åt en.

Summa summarum ett riktigt roligt gigg. Ungdomarna var väldigt roliga att snacka med. Gled hem genom skogarna nöjd och glad, parkerade och kanade raka vägen in på Debaser.

Inga kommentarer: