lördag 11 april 2009

Potatopotato

Igår körde vi en improcomedyföreställning på scenkonstfestivalen på Inkonst. Det var jag, Marcus, Börén, Kringlan, Ramstedt och Isak Jansson. Potatopotato heter nätverket som arrangerar festivalen. De har under våren dragit igång en massa aktiviteter i Malmö och festivalen var verkligen välarrangerad. Massor med akter på minst tre olika scener på Inkonst och skön stämning. Det enda tråkiga är att det gärna kunde varit lite mer folk, men det kommer det garanterat att va nästa år!

Föreställningen gick fint. Marcus och jag inledde med lite uppvärmning och sen presenterade sig alla komikerna i två minuter. Sen körde vi frågor som publiken hade skrivit innan föreställningen. Funderingar kring livet. Efter det körde vi en grej som heter protest, där vi skulle debattera ett ämne som publiken gav. Sen avslutade vi med lite ytteligare frågor.

Jag kände mig inte på topp, men presterade väl trots det ok. De andra var väldigt bra, tycker jag. Vi kanske kunde pumpat in lite mer energi i det från början och vi skulle nog inte heller ha suttit ner mellan våra inlägg. På slutet stod vi upp och då blev det betydligt mer energi.

Efter det såg jag No Limits, som gjorde en bra föreställning, även om jag sett dom bättre. Efter en matpaus på en indier på Bergsgatan gick vi tillbaka och såg Isak Jansson och hans kompanjon Tomas i Trupp Gruppis på Stora scenen. Med tanke på att publiken var rätt fåtalig så gjorde de en fin förställning, med otroligt bra energinivå hela vägen. Det var humor av det lite lågmälda slaget, med vardagssituationer som ibland långsamt skruvades mot något makabert. Vissa av monologerna kändes lite för poetryslammiga för en sketchföreställning; där hade jag önskat att de hade spelat i ett lite mer vardagsnära läge, men det var ändå en fin stund.

Inga kommentarer: