onsdag 15 april 2009

Oslipat igår



Toppenkväll. Nytt publikrekord, ca 470 personer. Grymt fin publik. Jag var konferencier och började prata lite om hur man går på ståupp, om gycklare och om toppmötet i Thailand. Samt lite Annika Östberg och Dawit Isaak. Gick fint.

Sen Freja Hallberg som körde några minuter rolig roast. Valle Westesson skojade bl.a. om porr och koalabjörnar. Som vanligt fantastiskt rolig. Sen avslutade Dag Sörås första halvan. Dag var riktigt rolig att se. Publiken var med på noterna och de flesta förstod hans norska alldeles utmärkt. Det gjorde jag också, enda skillnaden är att man måste va lite mer på tårna när man lyssnar, dvs om man svävar iväg lite i sin egen tankevärld så är det lättare att tappa honom. Dag var väldigt rolig med sitt politiska material. Att säga att han är en norsk Betnér är att göra det lite enkelt. Jag skulle kanske säga att han är en norsk betnér med en liten dos Appelquist och Kringlan Svensson. Speciellt sista rutinen hade en exsistentiell kvalitet som jag förknippar med de namnen.

Betnér körde efter paus och gjorde som vanligt ingen besviken. Alla var supernöjda och vi festade på rätt bra efteråt. Jag roastade alla som vanligt och sen gick vi till Crown. Där sjöng jag världens förmodligen lökigaste tolkning av Always on my mind och tryckte i mig alldeles för många Gin-tonics. Kul kväll, med andra ord. Vinkade av Cirkus Betnér (Magnus, Dag och Helena) och önskade lycka till på turnén.

7 kommentarer:

Marcus Johansson sa...

Har du mailat Komikaze och berättat om publikrekordet?

Fritte Fritzson sa...

Nej, jag hade hoppats att Mike skulle läsa bloggen och skriva om det spontant...

Marcus Johansson sa...

Jag har mailat honom nu.
Och även beställt Schyffert-dvd:n till vårt referensbibliotek.

Patrik sa...

Var det slutsålt, alltså stopp för i dörren för vissa utan biljett? Vågade inte köra själv från Vellinge och chansa.

Fritte Fritzson sa...

Patrik, till slut blev det så att alla kom in. Men vi räknade till 470 och fler kommer vi nog inte att ta in. Men å andra sidan har vi inget lika stort namn som Betnér den här säsongen, så risken kanske är liten...

Marcus Johansson sa...

Nej, Fritte. Det är inte helt sant. Vi släppte in de som hade väntat i kön. Men de som kom efter dem släppte vi inte in. Det var alltså en del som inte kom in.

Malin sa...

Det var en riktigt lyckad kväll. Tackar o Bugar för en fin fin föreställning! :D
Snart är det dags igen, det är det som är det bästa!