torsdag 23 april 2009

Oslipat 22/4

Igår var det dags igen. Efter vårens publikanstormning var det lite mindre folk igår - ca 150 personer, men de som kom fick valuta för pengen, vågar jag påstå. Efter Marcus inledning körde jag en 7:a med nytt material som funkade helt ok. Sen skojade Nicklas Perslow och gjorde det riktigt bra. Ett av de stabilaste giggen jag sett honom göra. Efter Nick hoppade Magnus Erlandsson upp på scenen. Magnus är en sån som kör en gång i halvåret, men som har förmågan att hitta material som ingen annan. Skrattar fortfarande åt herrbyxan vid fruktdisken.

Efter Magnus avslutade Anna Granath första halvan med en hel del nytt om hennes karriär som musikalartist. Riktigt roligt. Efter pausen visade Marcus filmen "mamma pappa" om en dröm han haft. Svårt att beskriva men vansinnigt roligt. Sen Marja Nyberg från Göteborg som jag hört mycket om, men aldrig sett. Jag blev inte besviken. Marja är en ny favorit för mig. Sen klev mäster Elmér upp och skojade en dryg halvtimme. Bl.a. den omtalade räv/räkostscenen som jag diggade skarpt.

Efteråt var det som vanligt barhäng och Marcus tur att roasta de närvarande innan vi avslutade med en sväng på Tempo där Börén spelade plattor.

Inga kommentarer: