tisdag 21 april 2009

Latter

Var som sagt i Oslo och körde på Latter i helgen. Fredag och lördag på klubbscenen som tar ca 240 personer. Jag konstaterar att:

Latter förmodligen är Nordens grymmaste klubb. Två scener, barer och nattklubb gör den till ett riktigt nöjespalats bara vigt åt comedy.

Det gick bra för mig både fredag och lördag. Fredagen får en fyra och lördagen en femma.

Jonas Rönning och Örjan Buröe var mycket bra som konferencierer, på det där amerikanska sättet. De tog verkligen in folk i lokalen så att resten av komikerna hade något att jobba med. Sen var de inte så amerikanska i övrigt, utan norska.

Personalen på Standup.no och Latter var supertrevliga och gjorde min Oslohelg Dritegöy.

Träffade Esbjörn, en kollega, som jobbar i Oslo. Han visade mig sina smultronställen, dvs skitiga arbetarkvarter som fått en remake i form av lattekafféer.

2 kommentarer:

Emma sa...

Synd att jag inte kände till Latter när jag bodde i Oslo. Jag gick på Lille en gång. Ironiskt nog var den bästa komikern en svensk kille som hette Markus. Märkligt att ett fan som jag inte har hört talas om dig med tanke på din meritlista. Hur som helst har jag det nu. MVH Emma

Fritte Fritzson sa...

Ja, denna meritlistan...

Vet inte när du bodde i Oslo, men jag tror inte Latter funnits så där jättelänge, kanske 4-5 år.