torsdag 9 april 2009

Lasses värld

Lyssnar på Lars Lindquists nya låt 370 10. Lars är sångare i Billie the Vision and the Dancers som är ett av mina favoritband. Låten handlar om hans uppväxt i Bräkne-hoby, ett litet samhälle mellan Karlshamn och Ronneby i Blekinge. Jag blir lite nyfiken på hur det faktiskt ser ut och går in på hitta.se och kikar på ett satellitfoto. Och där ser jag tydligt att just den dan som de fotograferade Bräkne-hoby så var det cirkus i byn, för det ligger ett stort cirkustält där på bilden. Och jag kan inte låta bli att tänka tanken att kanske var Lars också där nån gång för länge sen och såg en cirkusföreställning och tänkte att "en dag ska jag resa nånstans långt bort och förtrolla människor med mina konster". Och så gjorde han det. Visserligen kom han inte fysiskt längre än till Malmö men emotionellt har han i alla fall redan förtrollat mig.

Låten snurrar på P3 just nu, annars kan ni gå in HÄR!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fritte,
vad glad jag blir. Den är konstigt att man alltid blir lika glad varje gång någon lägger ner lite tid och energi på att visa sin uppskattning. Blev otroligt glad, tack!
Vi ses väl den 20 april, du ska väl vara konferecier på Babel då??
Lars

Fritte Fritzson sa...

Yes, det ska jag. Ska bli en kul kväll. Ser fram emot att lyssna på artisterna och diskussionen innan.

Anonym sa...

Glad påsk på dig, i dag på Finlands nationaldag-"skärtorsdag"
vänligen, Eva-Marie