torsdag 19 mars 2009

Kul på svenska

Tänk dig en stadsdel där 75% är veganer. Tänk dig en stadsdel där folk säger saker som: "du vet hela borgerligheten, från moderaterna till vänsterpartiet". Tänk dig en klubb i den stadsdelen. Då får du Kul på svenska. Robert Larsson och Riku Koponen har klubben ihop (Masthugget är stadsdelen för den som undrar) och gör det mycket bra. En fin lokal (Mitt andra hem) med trevlig och tillmötesgående personal, och skön publik. Igår var de lite försiktiga, kanske lite ståupp-ovana, men man förstod att de gillade det de såg. I första halvan körde Leif Sandqvist, Magnus Lindström, Joakim Törn och Marcus Johansson. Alla fick jobba för brödfödan.

Törn hade några sköna skämt. Marcus var cool, men jag har sett honom mer här och nu. Men det är alltid bra att få göra de där giggen där man känner att man kör på 85% av sin förmåga och ändå funkar på scenen!

Andra halvan bestod av Emma Knyckare, Sandra Ilar och Jag. Emma körde sitt tredje gig och var som vanligt hur cool som helst. Sandra vill jag se mer av varje gång. Hon är så avslappnad på scenen och levererar sina absurda, psykedeliska och roliga skämt med ett fantastiskt självförtroende. Se henne!

Jag stängde kvällen med en tight 25:a. Körde mycket på energi, och fick hyffsat betalt för det. Lite snack om komikerna innan samt funderingar kring lokalen. Sen körde jag en skiss till en rutin om Romarriket som kan bli stor i sommar. Allt som allt en mysig kväll som avslutades på L'assasino med samlade delar av Göteborgs kulturelit in spe.

Inga kommentarer: