onsdag 4 mars 2009

Grillad + På Besök

Dubbelgigg igår. Först var jag publikvärmare när Grillad körde sitt provprogram. Per Morberg ska grillas ikväll, men han var inte där. Däremot var Claes Malmberg, Lennie Norman, Claudia Galli och Måns Nilsson där, liksom Thomas Järvheden. Jag inledde med att fråga mediagymnasisterna som var där om inte "media kändes väldigt mycket 2003". De satt som levande frågetecken. Sen jazzade jag loss med lite blandat skoj och de var bra med.

Provprogrammet gick bra, även om det var lite slaskigt här och där teknikmässigt och leveransmässigt. Claes övertygade, men de andra var också bra.

Efter provprogrammet satte jag mig på min ståljonne och tog mig från Västra hamnen till Sofielund (15 minuter) och klev direkt in På Besök, en liten kvarterskrog för indiekids. Där hade den grupp som lite löst kallar sig "Oslipatgänget" eller Malmö Eight en kväll där vi testade nya skämt. Det var riktigt trevligt och jag fick ett par tre skratt i alla fall. Efteråt öl. Sömn. Kaffe. Nu framtidsmöte med Marcus.

Inga kommentarer: