fredag 6 mars 2009

Grillad igen...

Sanna Bråding grillades. Satt i publiken igår kväll. Simon värmde. Jag var där för att jag ville kolla på showen utifrån en gång. Det blev en riktigt rolig kväll, men precis som i onsdags 1 timme och 40 minuter. Känns som om man borde kunna trycka ner det till 1 å 20 i alla fall utan att tappa material. En del teknikstrul, vilket borde kunna gå att undvika. Det är ju ändå proffs som jobbar.

Järvheden var bra igen. Mårten Andersson levererade som första komiker och satte tonen för kvällen. Rått och hjärtligt. Alex Schulman var oväntat bra. Wahlbeck var rolig, speciellt de små insticken han levererade. När den kepsklädde Mogge (Sannas inbjudna kompis) klagade på att det var för varmt hör man Wahlbeck skrika "Det är klart det är varmt när du mössa inomhus".

Malin Berghagen var också bra som kompis och fick ta emot en del smällar. Anders Johansson (bäst) gick och nojade innan om han skulle dra ett specifikt skämt om Malin. Jag lovade bjuda på middag på Brogatan om han körde det. Efteråt fick jag höra att Jesper hade lovat honom en flaska Chianti och Valle en påse chips i veckan resten av året. Snacka om att casha in!

Josefin Johansson (bäst) hoppade in i sista sekunden och var vansinnigt bra. Hon levererade som om hon aldrig gjort annat och visade svensk comedys framtid.

Sanna Bråding var oerhört bra som huvudperson. Garvade hjärtligt genom hela programmet och avslutade själv med bravur. Framförallt bjöd hon på sig själv, något som Anders Ekborg kanske kunde lära av...

2 kommentarer:

Valdemar sa...

Innan det tagit oproportionerliga proportioner vill jag bara säga att dealen var en chipspåse i MÅNADEN resten av året.
Fast han är såklart värd det en gång i veckan med tanke på hur folk skrattade!

Fritte Fritzson sa...

Tack för rättelsen. Jag har redan utökat den till att Jesper lovade en PALL vin och du lovade en chipspåse i veckan RESTEN AV LIVET.