lördag 7 mars 2009

Göteborg post gigg

Sitter på Café Condeco på Avenyn och gratissurfar. Underbar miljö med goda muffins och trevliga baristas. Jag har varit precis så trevlig mot dem som jag kan utan att betraktas som en slemmig innesäljare som försöker få med dem hem.

Igår var det skojeri på Bajsnödigt ute på Röda Sten i Majorna.

Arvid Asplund och Linnéa Ericsson var konferencierer (den andre ordinarie, Stefan Garhamn var sjuk) och skapade en fin stämning från början. Första halvan innehöll Evelyn Mok (cool och rolig), Leif Sandqvist (3:e gigget och mycket bra) samt Niklas Folkegård. Som alltid bra energi, och ett par nya grejer om Ockelbo och arktisk klädsel som är väldigt roliga.

Andra halvan inleddes med lite konferenciersnack och sedan Erika Sjöwall (säker), Karl-Johan Kihlborn (fantastiskt material, kör alldeles för sällan, men varje gång han gör det har han snutit en ny tia ur näsan) samt undertecknad. Jag körde 50% gammalt, 50% nytt. Hade väldigt roligt på scenen och fick bra utdelning på nästan allt. Enda som jag kan gräma mig lite över är att jag inte publiksnackade så mycket, men på ett sätt var det inte en sån kväll. Jag tänker att om det inte dyker upp något tillfälle att prata så finns det ju inget självändamål i att göra det. Enda publikkommentaren var en smäll mot ett bord längst bak som satt och tjattrade lite.

Avslutade med R'n'B-rutinen som lät lite extra bra igår med min lite hesa röst. Sen klämde vi några starköl, först på Röda sten och sen på Lokal på Andra långgatan. Lokal, som jag utnämnde till Göteborgs Tempo. Jag och Folkegård drack öl i bra gemensam takt, viktigt när man köper varannan runda. Karl-Johan och hans tjej var där, liksom Linnéa, hennes väldigt trevliga syster och Shahin Dehghani, en ny göteborgskomiker.

Gillar Göteborg lite mer för varje gång jag är här. Snart stannar jag kanske kvar istället för att ta tåget till Malmö. Men det kanske är dumt eftersom jag precis (nästan, peppar peppar) skaffat ny lägenhet. Om allt går som det ska kommer jag att ha 100 meter till Tangopalatset och Tröls och kunna HOPPA in i Folkets park i sommar.

4 kommentarer:

Ramstedt sa...

Och dela innegård med mig och Sonson väl? Vi är också viktiga. Ville mest påpeka det.

Marcus Johansson sa...

Det kan hända att jag flyttar in hos dig. Jag ville bara att du skulle veta det.

Fritte Fritzson sa...

Nu lutar det åt en annan lägenhet. På andra sidan Amiralsgatan. På Möllan. On the wild side of Amiralsgatan. Marcus, det finns ett källarförråd.

Zabina sa...

Fritte, om du avstår från att hoppa på tåget till Malmö nån gång, så kommer jag upp o hämtar dig!

Alltid trevligt att läsa din blogg o ha lite koll på er där hemma :) Själv sitter jag i Miami just nu, ska snart ta mig ut till poolen vid hotellet och simma lite :)

Ta hand om dig!