måndag 16 februari 2009

Schyffert

Var och såg Schyfferts ”The 90s – ett försvarstal” på Palladium igår. Vi var 10 personer från quizlaget Kung Kobra, som fått biljetter som förstapris i höstsäsongens quizturnering. Jag såg föreställningen för ett år sedan och nu såg jag om den som man ser om en film. Kikade efter detaljer och nyanser. Jag njöt igår också. Det är en helgjuten föreställning med allt en sådan ska ha i form av skratt och tårar, överraskningar och reflektioner.

Men. Så kommer det där skämtet jag inte klarar av. En kille i publiken berättar att han är ifrån Lund och då säger Schyffert nått i stil med: ”Jaha, kul å få komma in till storstan då, åka rulltrappa, äta med bestick”. Jag trodde Henrik var för god för den sortens. Det finns säkert 20 yrkesverksamma ståuppare i landet som använder sig av liknande skämt. Min uppmaning till er är: Sluta med det. Ni kanske får skratt, men det är inte roligt.

4 kommentarer:

* M E T T E * sa...

Så bra du var igår! Heja heja från de som satt i samma sällskap som Ramlösa-folket

Fritte Fritzson sa...

Tack så jättemycket. Det var en jättekul kväll, tycker jag. Och ni var bra också! Viktigt med publik som verkligen vill ha kul.

Robert Larsson sa...

Fuck där sprack de.. jag har ett då jag säger att "jag har gjort allt det där nu som man inte kan göra i Luleå men kan göra i Göteborg -åka spårvagn ...ringa telefonkiosk och kolla text-tv" Jag har alltid vetat att snart säger någon åt mig.

Igår körde jag de senast och igår var nu sista gången.

Fritte Fritzson sa...

Bra Robert. Skämtet måste dö. Men jag gillar dig ändå.