fredag 27 februari 2009

Oslipat gul 2

Det var väldigt ball i onsdags. Jag var särskilt glad över att så många av de nya komikerna var så bra. Emma Wessleus, Emma Knyckare och Karin Adelsköld var alla eminenta. Emma K. gjorde debut och var hur cool som helst. Körde lite meta-material om hur man kommer på skämt och lite annat också. Väldigt rolig tjej. Emma W, som bara är 17 år är också ett guldkorn. Lite mer speedad stil, men väldigt rolig. Karin är ju på sätt och vis proffs efter många år inom radio och media. Men ståupp är en egen konstform och redan nu är Karin väldigt varm i kläderna.

De "gamla" som Marcus, Ankan, Högblom och Nathalie Söderquist var också roliga. Marcus kom ut i Batmandräkt och körde en femma med Batmanmaterial som var sjukt kul. Själv var jag väldigt trött efter gig i Åbo kvällen innan men hade på nått sätt lyckats få ihop en ny Victoria & Danielrutin som var rätt publikfriande, men också rätt rolig. Skrapade ihop något av de nya jag kört sista månaden och hade kul på det där sättet man har när man är lite övertrött.

I övrigt var det mycket folk (250-300 personer) och efteråt drack vi öl på Tangopalatset och Tröls. Inget oväntat alltså.

3 kommentarer:

Zabina sa...

Önskar att jag kunde varit där med er! Jag missar ju allt!

Saknar er
Ta hand om varandra :)
kram!

Fritte Fritzson sa...

Det ska vi! Ta hand om dig också!

徵信社 sa...

I love it! Very creative!That's actually really cool.
謝謝你的文章分享,請你有空到我

參觀,Thanks