lördag 14 februari 2009

Norra Brunn fredag

Igår var jag på Norra Brunn. Eller rättare sagt, jag sitter på Norra Brunn nu också och skriver. Men igår var jag också där. Det var meningen att det skulle varit jag, Patrik Larsson och Wahlbeck, men Patrik var sjuk, så Micke Koppelman hoppade in istället för honom. Jag inledde och gjorde ett bra jobb. Det var inte tekniskt perfekt standup, absolut inte, men jag improviserade och publiksnackade mer än jag någonsin gjort på Norra Brunn. Har alltid trivts på scenen här, men första gångerna körde jag lite mer safe på mina rutiner. Skönt att va lite mer loose. Koppelman körde bl.a. en oerhört skojig morots/berocca-rutin som ni måste se inom kort. Efter pausen körde Wahlbeck. Det är sällan jag står och gapflabbar åt ståupp, men ofta är det när Peter kör. Igår var det en rutin om en skånsk rasist som ändå fick erkänna att muslimska bögar inte var så tokiga. Vansinnigt roligt.

Nu förbereder jag kvällens gigg och ska bl.a. testa en utbyggd rutin om amerikanska importerade traditioner: fars dag/halloween/valentine's. Nu hör jag Peppe påa mig. Jag hinner i

Inga kommentarer: