fredag 13 februari 2009

But it will not be this day

Oslipat hade säsongspremiär i onsdags. Visste på förhand att det skulle bli mycket folk. Det blev tokmycket. Vi öppnade upp läktaren och fyllde den också. Jag skojade om att de som satt där uppe var som de fattiga på operan i Neapel. Satt där i sina vita undertröjor med tomatsåsfläckar på och skrek okvädningsord till borgerskapet på parketten.

Jag var konferencier och hade väldigt roligt. Det blir oftast det på Oslipat. Det är nog bara där jag riktigt kan va mig själv (ursäkta till alla gamla flickvänner). Alla komikerna gjorde det bästa av situationen. Niklas Larsson var sådär bra som han alltid är numera. Henrik Blomkvist visade att han var en värdig Bungy-vinnare. Han är lite grann Stockholms Kringlan. Det är en eloge till både honom och Kringlan. Josefin Johansson gjorde en alldeles lysande debut. Säker, rolig och sådär multilagerfinurlig som bara hon kan vara. Erik Börén avslutade med mycket nytt och roligt som kretsade kring musiken.

Andra akten innehöll Birgitta Lovén som inte gjorde någon i publiken besviken, Robin Paulsson, som testade nytt och som vanligt var kungen. Men kejsaren för kvällen var nog ändå Kalle Lind som avslutade med en kvart om Arne Weise som var riktigt bra skit.

Många hävdar att en ny guldålder har börjat. Säsong Gul är inte längre det utan gyllene. Att det är min och Marcus klubb? Att jag borde va lite mer ödmjuk? Mmm. Kanske. But it will not be this day!

Bilder här!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Niklas Larsson var riktigt bra, han kommer gå långt (hoppas jag).
Börén var riktigt bra!! Tyckte faktiskt Robin körde lite för kort och mkt gammalt, dock roligt. Kalle Lind var inte humor, bara nån sjuk intelligens som gör att han ändå var den roligaste och bäst på hela kvällen!

Detta var bara vad jag tyckte.

LBO (Sköld) sa...

Grattis till premiären och rekordet!

Och ja, lite attitydproblem börjar ni få. :-)

[det är ok med smileys här, då hamnar den på din blogg]