tisdag 6 januari 2009

Årets första gigg

skulle egentligen inte blivit av. Eller rättare sagt, det var Marcus gigg. Tills han blev sjuk och ringde och frågade om jag kunde hoppa in. Egentligen hade jag tänkt pumpa i mig 6-7 avsnitt av The Wire, säsong 2, men ett gigg är ju alltid ett gigg. Jag skulle få låna Marcus föräldrars bil, eftersom min egen blev kvaddad i höstas. När jag kom hem till Marcus mamma upptäckte jag efter ett tag att batteriet var helt dött. Vi försökte och pratade med både Marcus och hans pappa också men utan att lösa problemet. Till slut kastade jag mig in i en taxi, tillsammans med Texas och gitarren, till Limhamn där jag skulle få låna Marcus systers bil. Nu var alltså hela familjen Johansson inblandad.

Till slut satt jag i bilen på väg till Torsås i Småland. Egentligen ett klassiskt Tre Flugor-gigg. Bilfärd genom mörka vintervägar i Småland till en bygdegård med Torsås företagarförening som har årsfest. Dansorkester som står beredd efter gigget. Men det är ju inte för intet som jag kallats "Den fjärde flugan".

Hade under eftermiddagen jobbat fram lite Torsåsmaterial (Tack Ankan och Måns) och inledde med det samt lite publiksnack. Gigget gick fint. 25 minuter var beställt och jag landade nog precis där. Enda lilla detaljen som jag måste ta itu med är att köpa en ny gitarr. Den jag har stämmer ur sig alldeles för ofta. Men annars var allt fett.

Stort tack till Torsås företagarförening för fint mottagande och till Familjen Johansson som gjorde det möjligt.

5 kommentarer:

Marcus Johansson sa...

Tack för att du hjälpte mig i nödens timme!

Standuplars sa...

Som Fluga hade du väl smoking på dig!

Fritte Fritzson sa...

Nej, men jag har hört att ni inte alltid har det...

Ingela sa...

Liten mörk bilväg på väg till ett gigg i det mörkaste småland, det känns väldigt bekant.

Nisse Lind sa...

Är det inte strängarna som det är fel på om en gitarr stämmmer ur sig?
Jag gissar... känns som att det kanske är billigare att provbyta dom först.