onsdag 10 december 2008

Spotify

Alla pratar om det. Spotify, den nya musiktjänsten där man kan streama ner alla låtar i hela världen. James Hollingworth och Karin Liungmans Älgarna demonstrerar? Finns på Spotify. En obskyr b-sida från ett Front 242-bootleg? Finns på Spotify. Själv känner jag att Spotify skulle fylla ett stort hål i min hjärna. Nånstans i mitten av nittitalet tappade jag kontakten med samtidsmusiken. Efter Pulps Different class var det liksom inte så viktigt med popmusik längre. Andra intressen som pingis och kabaret tog överhanden. Om man idag skickar nödhjälp till Darfour och Kongo för att det är där hjälpen bäst behövs, så borde jag bli erbjuden Spotify.

Kanske kan jag få den åtråvärda tjänsten av min spotify-pimp som just nu kör en härlig kampanj.

6 kommentarer:

Robert Larsson sa...

Fritte! I hear you bro. Vill du ha en inbjudan?

Fritte Fritzson sa...

Tack för tanken. Fick precis en inbjudan av en annan kompis, men när jag klickar in mig på Spotify säger sidan att "Spotify free is not available in your country" Extremt mystiskt...

Chrille sa...

Har du löst det med inbjudan eller vill du ha min?

Fritte Fritzson sa...

Tack för alla fina erbjudanden. Jag har fått en inbjudan, så det är lugnt. Sen ska jag bara få det att fungera också...

Anonym sa...

jag vill gärna ha en inbjudan...fick höra att det delades ut på whoa.nu fast jag tror jag fick reda på infot för sent..nån som har lite kärlek kvar o dela ut till mig så hade det varit uppskattat...!

Anonym sa...

snälla, snälla, skulle du kunna ge mig en inbjudan? jag är ett riktigt musik freak å bara måste ha "sportify"! de verkar skit coolt å väldigt bra. snälla skulle jag kunna få en inbludan? :) min e-mail är: jackass__84@hotmail.com. asså ifall du vill svara lr nåt.