torsdag 4 december 2008

Robins + Oslipat

Publikuppvärmning på Robins igår. Inte mycket att orda om. Tog för första gången taxi till tevehuset. Det var snöblandat regn ute. Regn kan vara fint och snö kan vara mysigt, men snöblandat regn är nederbördernas Runar.

Lennie Norman och Kitty Jutbring var gäster och bägge var mycket roliga. Lennie visade varför han hängt med i branschen i 20 år. Mycket fin dynamik mellan Lennie, 60 och Robin, 25.

Sen skjutsade Valle Westesson mig in till stan och Oslipat. Vi har fått hjälp av ett mediegymnasium att spela in en DVD och jag kände mig lite linskåt och hoppade därför upp på scenen och rev av mitt riff på temat "du vet att..."

Du vet att du är kåt när du undrar, - Varför har den här datorn inget internet.

Du vet att du hatar din biodate när du tar med henne på en Richard Hobert-film.

Du vet att du har dålig koll på din ekonomi när du har de vanligaste inkassofirmorna inlagda som favoriter på din internetbank.

Funkade fint. Över huvud taget var det en bra kväll. Fullt med folk och komiker som levererade. Börén gjorde ett storartat gig med sättningen röst och skivspelare och Elin Nordén och Nicklas Christoffer sjöng en rolig sång. Soran Ismail, min gudson från Knivsta avslutade säkert.

Nu ska jag åka till Göteborg och skoja på Ruby. Heja Gais!

Inga kommentarer: